Watch Dogs – PC game review

Industria jocurilor PC , la fel ca si industria filmelor artistice de la Hollywood , a suferit in urma ultimei crize financiare o lovitura serioasa care se mai resimte si astazi in calitatea produselor livrate. In ultimii ani putine jocuri au reusit sa iasa in evidenta prin calitatea lor. Watch dogs este una din exceptiile anului 2014 , impresionand prin grafica , poveste si concept inovativ.

Jocul este unul de tip 3rd person shooter , la fel ca GTA , unde luam rolul lui Aiden Pearce , un hacker ce fura bani din conturile bancilor , care in urma unui contract pagubos , familia ii devine tinta diferitelor grupari mafiote , iar in urma mortii singurei nepoate incepe o lunga calatorie de razbunare impotriva celor care i-au facut asta , implicand pe drum diferiti mafioti de rang inalt si personaje din guvern.

Jocul a avut ca inspiratie filmul Eagle Eye si actiunea se intampla in viitorul apropiat in Chicago – USA , un oras redat superb de realist , cu numeroase detalii , unde la fel ca si in GTA fiecare centrimetru al orasului se poate explora dupa bunul plac , fiind multe de descoperit , toate simbolurile orasului si diferite zone suburbane fiind prezente . Tot orasul este acoperit de reteaua informatica ctOS , o retea fictiva (sau nu prea) care uneste sub o administrare centrala , toate mijloacele de supraveghere video si GPS , de transport , alimentare cu curent sau agent termic , de tranzactii online si mai ales toate imformatiile personale ale cetatenilor , fie ele financiare , legate de sanatate , si mai ales judiciare , toate in scopul nobil al imbunatatirii sigurantei publice si eficientizarii vietii de zi cu zi. O idee care teoretic suna bine ,sistemul avand un algoritm de prezicere al comportamentului cetatenilor in functie de istoria si comportamentul lor , mai ales cel de tip criminal ,  politia avand acces la orice camera video din oras ,scanand instant orice numar de inmatriculare si orice fata vizibila la o camera  si putand bloca de la distanta orice cont , ridica orice bariera , si opri orice tren de metrou , dar care in practica este abuzata de corporatile care colecteaza informatii personale despre cetateni si mai ales ca si in realitate este vulnerabila atacurilor cibernetice , un hacker priceput putand profita de aceasta retea in foarte multe moduri.

Modul in care personajul face asta este prin intermediul mobilului lui magic , care face adevarate minuni , putand accesa orice ecran , orice camera video , activa grenade electronice purtate de inamici de la distanta , descuia masini , opri sau porni metroul , desincroniza semafoare , ridica poduri sau stalpisori , deactiva elicoptere in aer ,  sau preferata mea – supraincarca transformatoare ce explodeaza intr-un mod foarte frumos , cauzand un blackout total in toata zona , toate fiind niste trucuri foarte utile cand vrei sa scapi de politie sau alti urmaritori. Sa numai zic de placerea de a merge pe strada ca si cand ai avea un o pereche de  Google Glasses super tunati in care te uiti spre un alt pieton si ii vezi instantaneu numele , ocupatia , si diferite informatii precum faptul ca a fost recent eliberat din puscarie , sau daca are mobilul la vedere ii poti fura banii din cont , sau urmari in direct comversatia omului pe chat sau audio.

Nici povestea nu este rea , personajele asistate de grafica superba si voice acting de calitate dau jocului un feeling bun si unele momente si faze sunt de neuitat; Grafica dupa cum spuneam si mai devreme este foarte buna , dar un pic prea exagerata , reflectiile superbe si foarte dese , pe langa faptul ca pun o presiune imensa asupra placii video si restului sistemului , jocul avand niste cerinte de sistem foarte mari , din pacate reduc si din realism , dand o impresie ca orasul arata mult mai frumos decat in realitate , lipsind pur si simplu atmosfera aia de oras viu din GTA.

Un alt mare minus al jocului care afecteaza atat modul de joc cat si realismul  este faptul ca nu s-a facut portarea cum trebuie de pe consola pe PC , fapt care iese in evidenta intr-un mod negativ  la modul de tintire al armelor de foc , dar mai ales la condusul masinilor , unde este pur si simplu un dezastru TOTAL. Nu stiu cum era pe console , dar la PC pe tastatura absolut toate masinile tind sa sub sau supra-vireze intr-un mod grosolan  , fapt ce transforma orice misiune ce are activitate principala condusul intr-un stress maxim , trebuind sa repeti misiunea de nenumarate ori , iar daca combini asta cu tendinta jocului de a frama la scenele de viteza in care se schimba cadrele foarte rapid , iti vine sa iei tastatura si dai cu ea in monitor…. dar odata ce te obisnuiesti cat de cat cu controlul asta ,te mai calmezi si incepi iar sa savurezi jocul. Nici joculetele idioate din timpul hakingului in care trebuie sa te joci de-a instalatorul si sa directionezi apa catre diferite locuri nu impresioneaza absolut deloc si mai mult streseaza.

Una peste alta , jocul este bun  , unul din putinele din 2014 dar totusi anul nu s-a terminat. Eu ii dau un 8 , merita mult mai mult dar este tras in jos de problemele tehnice ale portarii necorespunzatoare.

Vezi si alte recenzii de jocuri / other game reviews : Rome 2 – Total WarSleeping dogsBioShock InfiniteMetro 2033 Last Light , Deus Ex Human Revolution , Medal of Honour 2010 , Call of duty – Modern warfare 2